Sidan 12 av 13 Första ... 210111213 Sista
  1. #331

    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    henån
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Henke1337 Visa inlägg
    Hejsan jag har en Furia -02 och jag körde på 13/70 drevning innan å den gick superbra.
    Men nu bytte jag till ett 52 drev där bak, så nu har jag alltså 13/52, men när jag provkörde den så orkade den inte varva ut i 4an/5an, kommer inte riktigt ihåg vilken växel det var tyvärr. 6an provade jag inte ens.
    Och då är min fråga, vad kan detta bero på och vad kan jag göra åt det?
    Övrig setup är org.
    Motorn är för slö och orkar inte.. Trimma eller dreva om igen.

  2. #332
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Har en derbi evo sm 2012 med 80cc mhr replica cylle, 24mm förgasare och ett leovince v6 rör.
    Jag vill ha högre toppfart och jag tror original drevning är 11/52.

  3. #333
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Drojjon Visa inlägg
    Har en derbi evo sm 2012 med 80cc mhr replica cylle, 24mm förgasare och ett leovince v6 rör.
    Jag vill ha högre toppfart och jag tror original drevning är 11/52.
    Tok för låg med den setupen.

    14/52 Då jävlar.

  4. #334
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Tok för låg med den setupen.

    14/52 Då jävlar.
    Hehe tack, då ska ja fixa det!

  5. #335
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Tok för låg med den setupen.

    14/52 Då jävlar.
    Det är så att jag ska ha den i stan och ska då inte ha 80cc cyllen nu tills jag får mitt moppekort(vill ju inte bli stoppad).... Blire bra om man kör på 13/52 endast med v6 röret?

  6. #336
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    det bör funka ganska bra om du ställer in föggen bra. 12/52 skulle nog vara bra då. 13 om du vill ha lite mer toppfart.

  7. #337
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    det bör funka ganska bra om du ställer in föggen bra. 12/52 skulle nog vara bra då. 13 om du vill ha lite mer toppfart.
    Åkej!! Tackar

  8. #338
    Har 11/60 drevning nu, ganska bra axx, försvinner axxet mycket om jag byter till 12 fram? Och blir den mycket klenare ?

  9. #339
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Dawidd Visa inlägg
    Har 11/60 drevning nu, ganska bra axx, försvinner axxet mycket om jag byter till 12 fram? Och blir den mycket klenare ?
    ibland så öker de toppfarten å du upplever axxet som grymt gjorde de för mej istället.

  10. #340
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    det bör funka ganska bra om du ställer in föggen bra. 12/52 skulle nog vara bra då. 13 om du vill ha lite mer toppfart.
    Jag har fått hem 14 och 13 drev nu, men är det nått jag måste göra med kedjan när jag byter? behöver den inte vara längre??

  11. #341
    Tjeena alla!
    undrar om ngn vet va orginaldrevningen på en derbi senda xtreme sm 05 är? har letat lite överallt men inte riktigt hittat ett svar

  12. #342
    Vad bör jag ha för drev? Har en rieju spike med barikit 74cc, 21mm och ska ha mk prorace eller sp rör

  13. #343
    12/65 antar jag.
    Vad bör jag ha för drev? Har en rieju spike med barikit 74cc, 21mm och ska ha mk prorace eller sp rör
    SP-rör passar nog Barikiten bäst, och 13/53 är en rätt bra drevning till det, men med en portning sitter PR-rör och 12-, kanske till och med 11/53 bra, körde det på min Drac och den gick sjukt bra.
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  14. #344
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Drojjon Visa inlägg
    Jag har fått hem 14 och 13 drev nu, men är det nått jag måste göra med kedjan när jag byter? behöver den inte vara längre??
    Köp ny kedjan också..

  15. #345
    Törnans avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    484
    Ja vill få ut mer toppfart på min dt50x just nu gör den ca 80 med dragen plugg och 12/48 drev och ja vill på upp den i typ 90/95 så vad har ni för tips på drevning?

  16. #346
    någon som vet var jag hittar 12/65 drev?

  17. #347
    Tjenare! Har en Derbi Senda xtreme -13 helt Orginal inge trim, skulle bara vilja fråga er vad rekommenderar ni för drev.

  18. #348

  19. #349
    Skall byta framdrev dock så vet jag ej om jag måste ha ett ngt speciellt för att få av låsbrickan :S och om jag bytar framdrev till 14 bakdrev=original (tror det är 65) behövs det då ny kedja?

  20. #350

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Tjena!
    Jag undrar vad jag ska ha för drevning till min spik..
    dr evo 80cc
    gianelli enduro 2-takt
    21mm gasare
    förstärkta kopplingsfjädrar
    Membran från kx 80 - 80talet smått justerad

    Jag har funderat på 13/14/15/16 och 54 bak? Vill ha så hög hastighet som möjligt men ändå att den ska orka på alla växlar! samt kunna skifta snabbt för smårace här i trakterna!
    Ni kanske har något att tillägga om vad jag ska ha mer till den men jag ska bara köra på det billigaste som går att få tag i. Vill visa folk här att man inte behöver lägga ut mkt pengar för att få en hyffsad bruks**** som drar dom flesta =D

  21. #351
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av kitte Visa inlägg
    Tjena!
    Jag undrar vad jag ska ha för drevning till min spik..
    dr evo 80cc
    gianelli enduro 2-takt
    21mm gasare
    förstärkta kopplingsfjädrar
    Membran från kx 80 - 80talet smått justerad

    Jag har funderat på 13/14/15/16 och 54 bak? Vill ha så hög hastighet som möjligt men ändå att den ska orka på alla växlar! samt kunna skifta snabbt för smårace här i trakterna!
    Ni kanske har något att tillägga om vad jag ska ha mer till den men jag ska bara köra på det billigaste som går att få tag i. Vill visa folk här att man inte behöver lägga ut mkt pengar för att få en hyffsad bruks**** som drar dom flesta =D
    Jag körde 14/53 på min Aprilia när den hade 80cc. Den gick väldigt bra, tror faktiskt att jag ville smälla på ett 15-drev. Köp några drev och prova dig fram. Ett 52,53,54 drev bad (det kvittar typ, samma skit egentligen) och prova att byta framdrevet. De är inte så dyra tror jag. Men runt 14,15 tror jag är lagom för dig. Dock vet jag inte hur bra din moped är så jag kanske inte borde jämföra med min.

  22. #352

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag körde 14/53 på min Aprilia när den hade 80cc. Den gick väldigt bra, tror faktiskt att jag ville smälla på ett 15-drev. Köp några drev och prova dig fram. Ett 52,53,54 drev bad (det kvittar typ, samma skit egentligen) och prova att byta framdrevet. De är inte så dyra tror jag. Men runt 14,15 tror jag är lagom för dig. Dock vet jag inte hur bra din moped är så jag kanske inte borde jämföra med min.
    Okej tack för hjälpen! Jag ska pröva mej framåt samma utväxling i lådan som jag har ? Har fått höra att am6:orna har olika drev i lådan beroende på vad det e för moped, kan detta stämma?

  23. #353
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av kitte Visa inlägg
    Okej tack för hjälpen! Jag ska pröva mej framåt samma utväxling i lådan som jag har ? Har fått höra att am6:orna har olika drev i lådan beroende på vad det e för moped, kan detta stämma?
    Stämmer int. Samma växellåda hela vägen.

  24. #354

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Stämmer int. Samma växellåda hela vägen.
    okej tack

  25. #355
    Beta rr enduro från 04, Vad för drev borde jag ha för att den ska bli lättare att dra på bakan? Har orginal drevning på atm...

  26. #356
    Yamaha dt50x 07 med gianelli 2t, blir 12/53 bra drevning till de? Isåfall hur många länkar på kedjan behöver man?

  27. #357
    123
    Senast redigerat av jwtriple den 2013-09-16 klockan 23:48.

  28. #358
    Tjenare, har en fundering på drevning för mer hastighet på min honda mt5:a. Har 50cc portad, jamarcol krök, 16mm fögge och original drevning just nu. Ska man bara slänga på 2 extra kugg eller en mindre bak och en större fram?

  29. #359
    Citat Ursprungligen postat av illeliss Visa inlägg
    Tjenare, har en fundering på drevning för mer hastighet på min honda mt5:a. Har 50cc portad, jamarcol krök, 16mm fögge och original drevning just nu. Ska man bara slänga på 2 extra kugg eller en mindre bak och en större fram?
    Du skulle utan problem kunna köra med 17-drev fram, men 15 eller 16 kanske är mer safe.

    Om du inte är säker på vad du har för drev på nu så kolla det. 12 är original, men det är inte många som har originaldrevning.

  30. #360
    Citat Ursprungligen postat av Björketörparn Visa inlägg
    Du skulle utan problem kunna köra med 17-drev fram, men 15 eller 16 kanske är mer safe.

    Om du inte är säker på vad du har för drev på nu så kolla det. 12 är original, men det är inte många som har originaldrevning.
    Okej ska kika nästa gång jag åker dit moppen står just nu, men tackar sålänge

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in