Sidan 7 av 10 Första ... 56789 ... Sista
  1. #181
    Patrik08s avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    The place to be
    Inlägg
    148
    vet någon hur man byter veven ? är det svårt ??

  2. #182

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Danderyd/Bålsta
    Inlägg
    72
    Tjena, köpte nyss ett zx till min aerox, pluggade ur det och byte till medföljande vikter och fjädrar.
    Munstycket byte jag först till 92 men bytte sen till 96 (86 är orginal)
    Problemet är att den vid gaspådrag liksom får en svacka i axxet, antingen en
    eller flera på rad liksom så att det gungar lite innan den får fart och drar igen.
    I uppförsbacke är det ännu värre då gungar det hela tiden i princip (drar-svacka-drar-svacka o.s.v.). Kollade kopplingen
    och såg att kopplingsbackarna var rätt slitna, kan det vara att den slirar som gör att det blir som
    det blir ? Stiftet är oboy brunt och har skruvat på luftskruven utan att den gått bättre.
    Kan det vara förgasinställningar iaf ?
    Mvh

  3. #183

  4. #184

  5. #185

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Danderyd/Bålsta
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    prova byt tillbaka till originalmunstycket o se hur den går
    Jag har dragit luftburks pluggen dessutom så den borde inte gå bra med orginal, men du tycker alltså jag ska gå ner i storlek? motivera gärna varför. Mvh Hampus

  6. #186

  7. #187
    Patrik08s avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    The place to be
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Kan man skruva så är de inga större problem har man inte så stor erfarenhet utav det ska man låta bli. sök lite på google så hittar du guider.
    Tack <3

  8. #188

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Danderyd/Bålsta
    Inlägg
    72
    Tjena igen, har nu satt på ny orginal koppling och ny rem (den förra var 15,5mm), nu har den slutat rycka/gunga o så men jag tycker den är väldigt svag.
    Ingen effekt alls i början och i uppförsbackar är den seg. När det lutar lite nerför och är plant går den däremot bra när man kommer upp i varv. Vad kan detta bero på? Förgasar inställningar, eller är en scooter så här svag med effektrör? Har bytt till 86munstycke ingen större skillnad... Har dessutom testat med 90,92,96 utan ett den gått markant bättre.

  9. #189
    Vad gör en större kopplingsklocka förutom kyler bättre ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  10. #190
    Patrik08s avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    The place to be
    Inlägg
    148
    vet någon om man kan göra nya gängor på vevens ''pinne'' där all variomatik sitter ??
    och isåfall vilket verktyg ??

  11. #191

  12. #192
    Patrik08s avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    The place to be
    Inlägg
    148
    aa ok tack

  13. #193
    olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Saltsjö-boo (STHLM)
    Inlägg
    228
    tjja !

    Vill ha fram bra axx i min Snake och undrar därför fall man ska ha lätta eller tunga Variatorvikter och fall man ska ha ``starka´´eller ``svaga´´ kopplingsfjädrar ?

    Tack på förhand ! MVH
    To much is never enough.. !

  14. #194
    Hejsan!
    Hade velat kunna åka en liten bit på bakhjulet men, Min moppe axxar skitdåligt (peugeot v-clic) och den svarar riktigt dåligt på gasen! Det går inte ens komma upp lite på bakhjulet...

    Setup;
    Astrypt Variator
    Lättare vikter. Jag gick ifrån original (5g) till 4.2g. Fortfarande seg och svampig i axx:et.

    Hade 4.5g vikter och dessa hjälpt? http://www.racing-planet.se/koppling...04e1828f88d7de
    GRÖN Kopplingsfjäder!
    Veteran Projektet! Skrot-Baghee ----> Klicka här!

    Projekt -
    Styling á Peugeot V-clic ---> Klicka här!




  15. #195
    Tjena, har en stalker -01? 30 moppe ska köpa en ny tryckfjäder pga gillar inte denna den drar iväg vid slutet av gasen!
    Setup:
    zx-r (kommer)
    Dragen v-ring
    17,5mm (orginal)
    ostrypt cdi
    och sportluftfilter

    Vill alltså veta vilken fjäder jag ska ha för att den ska dra iväg efter lite gas inte efter hela

  16. #196

  17. #197
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Förklara mer angåeénde ditt fel. Låter som du har för hårda kopplingsfjädrar i om jag fattat rätt, du måste allså varva mycket innan mopeden börjar på att dra iväg?
    Det är som du sa jag måste varva mycket men det ska den få göra för jag har ändrat mig, axxar bättre så

  18. #198
    Tjena! det här är mitt första inlägg så jag tror jag har hamnat rätt!
    Jag har nyligen köpt en Snake furious. och jag ska börja stunta.
    tänkte höra om någon vet om DR.Pulley vikter passar på orginal variator?
    sedan skulle en Hårdare tryckfjäder vara perfekt men vilket % antal? den ska va hårdare. dock hur mycket om jag vill ha effekt i början ?

  19. #199
    Tja, jag har en nrg mc3 och undrar om 6.6 verkligen är original vikterna för jag läste att det var lite tyngre vikter än original så jag vet inte riktigt?
    Iallafall jag har tänkt mig att få högre toppfart så vilka vikter skulle ni rekommendera?
    70cc, hårdare fjäder och effektrör om det ger nån nytta <3
    Jag har en Piaggio NRG mc3 purejet -05 som skulle behövas gameboy trimmas så skriv gärna ett PM eller smsa/ring 0730449132 om du har tillgång till gameboy trim till såna mopeder

  20. #200
    Citat Ursprungligen postat av anteee Visa inlägg
    Tja, jag har en nrg mc3 och undrar om 6.6 verkligen är original vikterna för jag läste att det var lite tyngre vikter än original så jag vet inte riktigt?
    Iallafall jag har tänkt mig att få högre toppfart så vilka vikter skulle ni rekommendera?
    70cc, hårdare fjäder och effektrör om det ger nån nytta <3
    enligt den här ska du ha 6.6 som original http://scooterdoctors.egetforum.se/o...ller-t481.html och du får testa dig fram med vikterna men ta några som är runt 6-7 g

  21. #201

  22. #202
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Tja! Jag måste skaffa ny koppling + kopplingsklocka då det hände en liten olycka igår Ena kopplingsfjädern gick av så att ena kopplingsbacken flög in i v-kåpan osv. Innan ni börjar kommentera dra åt skiten eller nått så hade jag gjort det med en mutterknackare och loctite vid muttern.

    Namn:  430738_1887221797712_1756463642_925986_1154123771_n.jpg
Visningar: 524
Storlek:  61,8 KBNamn:  407554_1887222117720_1756463642_925987_1260000147_n.jpg
Visningar: 457
Storlek:  57,2 KB

    Men vilken koppling och kopplingsklocka skulle ni rekommendera? Just nu lutar det åt Stage6 Sport Pro och Stage6 Wingcooler. Men har även kollat på detta kit :
    http://speed-line.dk/da/scooter/kobl...mm-s6-5714002/ och skulle det lira bättre än Sport pro och wingcooler? Sen så vad är skillnaden mellan Stage6 Wingcooler och Stage6 R/T Wingcooler?

    Men bakre remskivan blev 1mm sne så måste jag byta den eller går det att köra?
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  23. #203

  24. #204
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    dedär kittet är liksom overkill.

    skillnaden är nog att R/T wingcooler är mer förstärkt eller i ett annat material.
    Det var lite så jag tänkte med kitet eftersom det inte är nån hyper utan har bara setupen :

    Laser xPro (Eventuellt Zx-r senare)
    6,5g Vikter
    Biltema sportluft

    Och jag beställer nog en ny främre remskiva stage6 cnc när jag ändå håller på
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  25. #205
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Det var lite så jag tänkte med kitet eftersom det inte är nån hyper utan har bara setupen :

    Laser xPro (Eventuellt Zx-r senare)
    6,5g Vikter
    Biltema sportluft

    Och jag beställer nog en ny främre remskiva stage6 cnc när jag ändå håller på
    Hahaha, köp en beggad original förfan
    eller bara en flyclutch eller liknande, gör inte så stor skillnad, och knappast värt med den setupen du har

  26. #206
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Hahaha, köp en beggad original förfan
    eller bara en flyclutch eller liknande, gör inte så stor skillnad, och knappast värt med den setupen du har
    Pappa vägrar betala för en begagnad så då beställer jag hellre en sport koppling.

    Men hur är det med bakre remskivorna kan jag använda dom fast dom är 1mm snea? Bak alltså
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  27. #207
    Yamaha neos

    Orginal cylinder
    Stage 6 pro rör (urpluggat)
    Dellorto 17,5 urpluggad orginal luftburk
    Orginal koppling
    Orginal variator orginal rem
    Orginal insug

    Vikter?
    Tryckfjäder?
    Kopplingsfjädrar?

    Kan man kolla om remmen slirar på något speciellt sätt?
    Jag tycker den axxr lite segt, varvar mer än den går, orkar inte backarna, deb orkar men man känner att den vill ge mer men den inte gör det, det ska stuntas med den, jag klarar att åka på bakhjulet och klart ringar med den nu utan peoblem men kag vill att den ska gå bättre ge lite förslag, kag vet att ni inte kan svara exakt vad jag ska ha men ni kan ge tip
    kolla in min stunt rrx <-tryck på texten

  28. #208
    Citat Ursprungligen postat av selllle Visa inlägg
    Yamaha neos

    Orginal cylinder
    Stage 6 pro rör (urpluggat)
    Dellorto 17,5 urpluggad orginal luftburk
    Orginal koppling
    Orginal variator orginal rem
    Orginal insug

    Vikter?
    Tryckfjäder?
    Kopplingsfjädrar?

    Kan man kolla om remmen slirar på något speciellt sätt?
    Jag tycker den axxr lite segt, varvar mer än den går, orkar inte backarna, deb orkar men man känner att den vill ge mer men den inte gör det, det ska stuntas med den, jag klarar att åka på bakhjulet och klart ringar med den nu utan peoblem men kag vill att den ska gå bättre ge lite förslag, kag vet att ni inte kan svara exakt vad jag ska ha men ni kan ge tip
    4g eller 4,3g hade nog suttit fint fjädrar och sån är ju inställning köp lite olika å testa dej fram

    btw stage6 pro kommer urpluggat från fabrik

  29. #209
    Citat Ursprungligen postat av Togge Visa inlägg
    4g eller 4,3g hade nog suttit fint fjädrar och sån är ju inställning köp lite olika å testa dej fram

    btw stage6 pro kommer urpluggat från fabrik
    men tror du att jag behöver hårade tryckfjäder?
    aa det visste ja inte satt på när ja köpte neosen köpa rrx? kolla min säljes tråd
    kolla in min stunt rrx <-tryck på texten

  30. #210
    Citat Ursprungligen postat av selllle Visa inlägg
    men tror du att jag behöver hårade tryckfjäder?
    aa det visste ja inte satt på när ja köpte neosen köpa rrx? kolla min säljes tråd
    a nä det behöver du nog inte köp det sen om du känner att remen slirar

    a nä ska köpa moppe när jag bygt klart den jag har nu

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in