Sidan 7 av 8 Första ... 5678 Sista
  1. #181
    petrus123s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Hässelby
    Inlägg
    174
    En annan grej som jag tycker att ni borde göra för att skilja sig ifrån tex moppeforum.net är att göra som hast skrev och ändra färgtemat på hemsidan till nått mer eget. Första bilden han länkade såg ju riktigt snyggt ut, alternativt att användare har ett antal färgteman att välja på som jag kommer ihåg att dom hade på något annat forum ja varit på. Bara några idéer EDIT: Zätas idée var det ja syftade på!
    Senast redigerat av petrus123 den 2011-01-02 klockan 20:02.

  2. #182
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Skulle vilja ha ett färgtema liknande som zäta postade och sen olika kategorier som flikar högst upp
    Sen bild avdelning tex på träffar där alla bilder kommer upp när man trycker sig dit.
    Vore ett litet lyft på forumet
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  3. #183
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av petrus123 Visa inlägg
    En annan grej som jag tycker att ni borde göra för att skilja sig ifrån tex moppeforum.net är att göra som hast skrev och ändra färgtemat på hemsidan till nått mer eget. Första bilden han länkade såg ju riktigt snyggt ut, alternativt att användare har ett antal färgteman att välja på som jag kommer ihåg att dom hade på något annat forum ja varit på. Bara några idéer
    Jag har väl inte postat något förslag?

  4. #184
    petrus123s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Hässelby
    Inlägg
    174
    Oj zäta var det visst du hade citerat det

  5. #185
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Skulle vilja ha ett färgtema liknande som zäta postade och sen olika kategorier som flikar högst upp
    Sen bild avdelning tex på träffar där alla bilder kommer upp när man trycker sig dit.
    Vore ett litet lyft på forumet
    +1 Bildavdelning på träffar hade varit sjukt kul!
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  6. #186

  7. #187

  8. #188
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Hur exakt menar du bildavdelning för träffar? För detta är just en bildavdelning för träffar http://www.moppenet.nu/forumdisplay....r-Tr%C3%A4ffar
    En bild avdelning inte trådar med bilder i .Blir långtråkigt:/
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  9. #189

  10. #190
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Nånting i denna stil som scootertuning.de har:

     


    Precis som Zäta så kommer ja med förslag Däremot rip-off på garaget.org

    Moppenet.nu:


    High Res:
     



  11. #191

  12. #192

  13. #193
    Riktigt fint!
    Most stickpeople are black

  14. #194

  15. #195

  16. #196

  17. #197

  18. #198
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Är Sveriges färger gult och blått?
    Hur skulle det se ut om vi ändrade till gult och grönt?

    Likadant med Moppenet. Våra färger är vitt och blått. Försvinner färgerna försvinner en del av laget.
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  19. #199

  20. #200

  21. #201

  22. #202

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819

  23. #203
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    *text*.....Tror att varenda medlem här som stuntat tycker detta är ett bra förslag.
    Jag tycker att dom som stuntar givetvis ska ha en projektdel precis som den smala racing serien

  24. #204
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jag tycker att dom som stuntar givetvis ska ha en projektdel precis som den smala racing serien
    Hänvisar till Michéls utomordentliga svar till varför det skulle vara svårt att få fungerande.

    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Varför?

    Det är rätt enkelt egentligen - vad definierar ett stuntprojekt? Vart går gränsen? Vad är stunt?

    Om man stuntar med en original Baotian och byter blinkersglas, är det ett stuntprojekt?



    Vad som är korrekt stunt eller inte finns inte än, det finns inga ramer för vart gränsen ska gå och därmed ingenting som gör att man kan ha en separat kategori då vad som helst som körs på bakhjulet lätt kan falla under "Stunt",

    Lättast och bäst vore att man istället gjorde en prefix i rubriken som man sedan kan söka på i systemet.
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

  25. #205
    Jag tycker att dom som stuntar givetvis ska ha en projektdel precis som den smala racing serien
    Fast fortfarande - det är inte svaret på frågan jag ställde tidigare.

    Om man stuntar med en moped som är standard till utseendet, är inte det lika mycket stunthoj som den personen som åker med insparkad tank, 110-kuggs bakdrev, trippla bromsok med såväl fot/hand/fjärrkontrollreglage samt tolvplatta?

    Det är mer stuntarens skicklighet det hänger på i det läget än just själva hojen.

    BlasterGurra^, anledningen att den här forumsdelen finns är för att man ska diskutera fram en lösning som i helhet är hållbar, inte panga på med alla möjliga grejer bara för att få det gjort.

    Att du beskriver sunt förnuft som en hållbar sak på forumet, intressant detalj då jag inte sett det under mina 8 år här... Ska en stuntavdelning komma så ska den ha liknande ramar som racingavdelningen har, det för att innehållet ska bli intressant samtidigt som de "orena" projekten sållas bort från den riktiga skaran.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  26. #206

  27. #207

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    vf inte starta en stuntprojekt avdelning om medlemmerna vill det? skiter det sig är det väl bara till och ta bort?
    Lite mycket jobb för en sak som är doomed to fail.

  28. #208
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Men då, vart går gränsen till Racing?
    Om jag slänger på TK på min Drac och race:ar mot dem på skolgården borde den ju ligga under Racing, nej!
    En egen projektdel för stunt bör inte missbrukas, därför tycker jag att det ska vara ansökning till den delen också (kanske)
    För att få ha sitt projekt i Stuntdelen ska projektet siktas mot just stunt, dvs. stuntutrustat fordon som ska användas till stunt, inte något annat?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  29. #209

  30. #210
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in