Sidan 1 av 6 123 ... Sista
  1. #1

  2. #2
    Ojj ojj tråden ligger allra längst bak

    Ahja.

    Under september i höst blev jag "förkyld" och ganska yr och trött, när själva svininfluensan drog igång.

    Fick nå jävulskt ont i halsen, ont i huvudet och trött som ett as.

    De kom från o till i veckor, kunde bara vakna nån dag å ha jävulskt ont i halsen/huvudet.

    Så har det varit ända tills nu, och börjar bli jävligt less på det. Dvs i 10 månader snart ett år.

    Har självklart åk in till vårdcentralen, och tog blodprover osv, men de visade tydligen bra ??

    Är det någon som varit med om liknande och vad det var ? börjar bli redigt less..

  3. #3
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av NylandeR
    Är det någon som varit med om liknande och vad det var ? börjar bli redigt less..
    Ja känner att jag har liknande problem exkl. de där me halsen. Kan precis som dig vakna dödstrött med huvudvärk illamående så håller det sig hela dagen ibland längre.

    Även här tog de prover o hitta inget.

    Fråga, tog du vaccinet mot svininfluensan?
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  4. #4
    Nej.
    Min "förkylning" håller i sig en vecka ca, men segheten går över efter typ 1-3 dar olika

  5. #5
    Usch vad jag hatar detta.... Först börjar det med att jag har fått grymt ont i höger öra.. Och hård som man är.. ( HAHA) Sket jag i att gå till vårdcentralen eftersom jag trodde det skulle gå över efter lite alvedon knaprande. Vilket det också gjorde i någon dag, Sen idag så har jag fått "lock" i båda öronen och därmed blivit halvt döv typ... Någon som har något smart tips om vad jag ska göra?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Gurra Visa inlägg
    Usch vad jag hatar detta.... Först börjar det med att jag har fått grymt ont i höger öra.. Och hård som man är.. ( HAHA) Sket jag i att gå till vårdcentralen eftersom jag trodde det skulle gå över efter lite alvedon knaprande. Vilket det också gjorde i någon dag, Sen idag så har jag fått "lock" i båda öronen och därmed blivit halvt döv typ... Någon som har något smart tips om vad jag ska göra?
    Sova tills det går över är en simpel men underbar metod.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Sova tills det går över är en simpel men underbar metod.
    Hehe ska testa den extremt krångliga metod

  8. #8

  9. #9
    hjälptes inte att sova tyvvär aja;P

  10. #10
    Gå till öppenvården då.
    Dom kan lösa det mesta.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  11. #11
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Gurra Visa inlägg
    Usch vad jag hatar detta.... Först börjar det med att jag har fått grymt ont i höger öra.. Och hård som man är.. ( HAHA) Sket jag i att gå till vårdcentralen eftersom jag trodde det skulle gå över efter lite alvedon knaprande. Vilket det också gjorde i någon dag, Sen idag så har jag fått "lock" i båda öronen och därmed blivit halvt döv typ... Någon som har något smart tips om vad jag ska göra?
    Inte omöjligt att dom är täta av öronvax, bara att åka till doktorn och höra vad dom säger
    Don´t make excuses, make horsepower!

  12. #12

  13. #13
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av Gurra Visa inlägg
    hjälptes inte att sova tyvvär aja;P
    Vaxpropp?
    Finns att köpa på apoteket för att göra rent hörselgångarna

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Noex Visa inlägg
    Vaxpropp?
    Finns att köpa på apoteket för att göra rent hörselgångarna
    Inte vaxpropp

  15. #15

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Någon mer en jag som lider av chron´s sjukdom?
    Inte roligt.

    Hur länge har du vetat?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  18. #18

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    vad innebär det?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Crohns_sjukdom tråkigt svar men snabbaste också

  20. #20

  21. #21

  22. #22

  23. #23

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Crohns_sjukdom tråkigt svar men snabbaste också
    väldigt tråkig...

    palmer, hur skulle du själv beskriva den ? vad är farligt med den, vad gör den, vars har man/du den?

  25. #25
    Vad tar du tabletter för?


    väldigt tråkig...

    palmer, hur skulle du själv beskriva den ? vad är farligt med den, vad gör den, vars har man/du den?

    Jadu. Alltså Jag har den här sjukdomen men har även allvarliga syndrom utöver sjukdomen som är hemska och kom samtidigt som sjukdomen kom. Dock vill jag inte ta upp det här för det är ganska känsligt och vet inte hur folk här inne skulle reagera. Jag har den i tjocktarmen på 4 olika ställen. Farligt är ju självklart om man inte får/hittar rätt behandling mot den. Jag hade svårt att hitta medicinen och fick därför ligga 7 veckor av förra årets sommarlov på sjukhuset, fick inte gå ut. Jag var helt hjälplös hade ingen egen vilja, kommer inte ihåg så mycket för jag var så drogad. Missade även en termin i 9an pågrund av sjukhusvistelse. Vad den gör är att man får bland annat oerhört jobbiga och obehagliga magsmärtor. Låg i 4-5 dagar i fosterställning och kunde inte prata för jag hade så ont. Idag står jag som sagt på cellgifter ( samma medicin vissa cancerpersoner får) får det direkt i blodet var 6 vecka samt äter jag bl.a antiobiotika, omeprazol, imurel m.m Jag rasade en hel del i vikt. Fast den gick jag upp lika fort för jag äter såna mediciner, är idag uppsvullen på hela kroppen + ansiktet men dock är det inte något andra märker. Ställ gärna mer frågor om det är något annat ni undrar över!

  26. #26

  27. #27

  28. #28

  29. #29

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Vettefan om nån kan svara på frågan, men orkar inte gå till doktorn.. Bröt armen för lite mer än 1 år sen strax över handleden ganska allvarligt (båda benen gick av)
    Iallafall, efter ca 6 månader var den värsta smärtan borta, kan dock få ont om jag sitter med handen i samma position för länge, samma sak när jag cyklar bmx osv..
    Sen när jag jobbade i 4 veckor ansträngde jag armen som satan, så fick mer och mer ont. Nu sen jag jobbat denna veckan har jag fått ganska rejält ont, så fort jag böjer på handen känner jag smärta, ungefär som man stukat den.. (fast känns som när jag bröt den fast mildare)

    Iaf, vet någon vad man kan göra åt detta? för jag antar att jag bara kommer få rådgivning om tabletter hos doktorn. Och har ingen tid för att åka in dit denna veckan heller..
    Du kanske har en inflation i handleden, dvs att du har överbelastat den. Hur länge hade du gips och hur länge tog du det "lugnt" med armen efter att du tagit bort gipset?
    Det du borde göra är att vila armen, kan ta flera månader för en inflation att läka och det kommer bara bli värre om du fortsätter anstränga den hårt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in