Det var teknikintresset som fick Stefan Sjöberg, 42, att installera den första solcellsanläggningen. Kort därefter förstod han att det fanns stora pengar att spara. – I helgen köpte vi köpte vi el för sju öre kilowattimmen när det var som billigast och sålde för 2,50 kronor till elnätsägaren när det var som dyrast. Han har installerat ytterligare en anläggning och har tre lagringsbara batterier i garaget. – Utöver solceller och batterier så passar vi självklart på att ladda elbilarna när elen är billig, många gånger kan vi ha en milkostnad i bränsle under 50 öre.
Mercedes etablerar egen laddstation i Arlandastad
Sverige har snart Europas näst lägsta bensinpris
Mercedes öppnar egen Supercharger – bjuder på laddningen hela sommaren
Nuvarande elbilsstöd är värdelöst
RAM med Hemi-V8 och 777 hk är tillbaka
Expert: Värdekollaps på bilar om bilmärken försvinner