Ämne: Dagens Fail!

Reg.datum
    Jul 2010

Sug bamse*** UL. Jag menar det.

Håller med om UL, makes people walk.

Jag hade Zon 1 kort och var på väg fr. Uppsala till Tierp. Jag visste att jag skulle köpa biljett i Skyttorp men ingen biljettförsäljare kom. Tåget hade rört på sig i ett par minuter (fortfarande ej nästa station) och 2st G4Ssnubbar kommer fram till mig och ber om att få kolla på biljetten. Jag frågade om mitt Zon 1 kort funkade och de sa:
    "Tyvärr". Jag tog DIREKT fram plånboken och frågade vad en biljett kostade men då sa de bara :
    "Nää, det blir en liten tilläggsavgift".
    Jaha, det är väl kanske 50kr eller nåt.
    "1200kr plus biljettpriset" säger en av "Gforce"
    "Skojar du?" säger jag med ett flin.
    "Ser jag ut att skoja eller?" säger samma "geforce" med ett riktigt stone-face
    "Men kan jag inte bara köpa en biljett då? Biljettförsäljaren gick inte ens förbi mig! (aldrig varit så sur i hela mitt liv, om ag hade kunnat mörda utan konsekvenser hade jag gjort det)
    "Nää tyvärr, det funkar inte så (behandlar mig som en jävla plankare eller nåt), det är resenärens ansvar att leta reda på konduktören."

MEN FÖR I HELVETE, ÄR DET MENINGEN ATT JAG MÅSTEHA MED MIG EN UPPSLAGSBOK MED REGLER GÄLLANDE KOLLEKTIVTRAFIK VARJE GÅNG JAG SKA PÅ TÅGET!

Jag var så trött så jag orkade inte tjafsa och skrev på boten (ångrar mig nu i efterhand då vad jag tror kan de bara kasta av dig från tåget om man inte vill betala avgiften, upprepar, jag var trött), har nu 10 dagar på mig att betala in 1229kr, fan eller att det kommer att hända! Skrev en överklagan och skickade in till dom med brev.

Så fort jag lagat min moppe så ska jag fan åka upp till UL-centret och köra upp ett järnrör så långt upp i där solen aldrig lyser!!
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Håller med om UL, makes people walk.

Jag hade Zon 1 kort och var på väg fr. Uppsala till Tierp. Jag visste att jag skulle köpa biljett i Skyttorp men ingen biljettförsäljare kom. Tåget hade rört på sig i ett par minuter (fortfarande ej nästa station) och 2st G4Ssnubbar kommer fram till mig och ber om att få kolla på biljetten. Jag frågade om mitt Zon 1 kort funkade och de sa:
    "Tyvärr". Jag tog DIREKT fram plånboken och frågade vad en biljett kostade men då sa de bara :
    "Nää, det blir en liten tilläggsavgift".
    Jaha, det är väl kanske 50kr eller nåt.
    "1200kr plus biljettpriset" säger en av "Gforce"
    "Skojar du?" säger jag med ett flin.
    "Ser jag ut att skoja eller?" säger samma "geforce" med ett riktigt stone-face
    "Men kan jag inte bara köpa en biljett då? Biljettförsäljaren gick inte ens förbi mig! (aldrig varit så sur i hela mitt liv, om ag hade kunnat mörda utan konsekvenser hade jag gjort det)
    "Nää tyvärr, det funkar inte så (behandlar mig som en jävla plankare eller nåt), det är resenärens ansvar att leta reda på konduktören."

MEN FÖR I HELVETE, ÄR DET MENINGEN ATT JAG MÅSTEHA MED MIG EN UPPSLAGSBOK MED REGLER GÄLLANDE KOLLEKTIVTRAFIK VARJE GÅNG JAG SKA PÅ TÅGET!

Jag var så trött så jag orkade inte tjafsa och skrev på boten (ångrar mig nu i efterhand då vad jag tror kan de bara kasta av dig från tåget om man inte vill betala avgiften, upprepar, jag var trött), har nu 10 dagar på mig att betala in 1229kr, fan eller att det kommer att hända! Skrev en överklagan och skickade in till dom med brev.

Så fort jag lagat min moppe så ska jag fan åka upp till UL-centret och köra upp ett järnrör så långt upp i där solen aldrig lyser!!
    I göteborg så när du åker spårvagn, så kan inte kontrollanter göra något om du bara sitter still och håller käften, Dom får inte röra dig, Bara om dom har väktare med sig som bara händer när det är razzia, Och så brukar det ställa sig runt en, så när din hållplats kommer så kan du inte gå av utan att tränga dig igenom, och då anklagar dom dig för våld, och alla kontrollanter är vittnen, men som sagt, missa hållplatsen eller 1,3k i böter
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Lycka till! Så slutar det med att du har polisen efter dig som trycker upp sin pipa i din rumpa och trycker av. Vad tror du gör ondast?

Visade du leg? Annars är det bara säga att någon har tagit din identitet och skrivit under =)

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    att man hade en lektion idag som börja 09.50 och sluta 12.35.

Reg.datum
    Jul 2010
    Ja, jag visade upp körkortet och pistolen är nu färdigladdad (effektivare än järnrör).
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

7. tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Vart sjukt sugen på gymma idag, så packade och drog dit. När jag väl kommer dit så känner jag att jag börjar få huvudvärk. Aja, tänkte jag och bytte om och började värma upp. Gick helt okej att värma upp (sprang ca 10 min på löpband). Sen började jag med bänkpress osv. Satan, de va hemskt, pulserade typ i hela huvudet och kändes som mina ögon skulle flyga ut när som helst. Körde sedan sjukt lugnt, låga vikter i ca 5 min till men gick fan inte.. Bastade och stack hem Har fortfarande huvudvärk men har inga tabletter.. :/
    Hände mig för nån vecka sen, förjävligt.. men det är tydligen att man sträckt nacken. så stretcha nacken på olika sätt så ska du se att det är över om några dagar

Dagens fail för mig var väl att jag slant med sticksågen på bygglektionen och sågade mig i handen, slutade med 4 stygn x)

9. tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tror detta var något tillfälligt bara, hoppas iaf! Dagens fail är att jag börjar ångra att jag inte valde bygg och det är för sent att byta. Vet inte om jag orkar med högskola och allt skit!
    ah okej annars vet du att du kan stretcha nacken jodu bygg är skitkul :d

11. Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Haha, ser den situationen framför mig, som på film typ!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

13. Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Tror detta var något tillfälligt bara, hoppas iaf! Dagens fail är att jag börjar ångra att jag inte valde bygg och det är för sent att byta. Vet inte om jag orkar med högskola och allt skit!
    Varför skulle det vara för sent? Orkar heller inte med allt plugg. Går också teknik.

Hittar inte mitt truckkort och har arbetsintervju i Oslo på torsdag (gaffeltruck)

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Ge skåne till danskarna.

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg

Ge skåne till danskarna.
    Varför skriver du det helt oprovocerat?

Dock hade jag fått dricka lagligt just nu isåfall så det är win, dock fail att de pratar som om de hade en knytnäve i munnen.

18. HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

Ge skåne till danskarna.
    Håller med!

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Varför skriver du det helt oprovocerat?

Dock hade jag fått dricka lagligt just nu isåfall så det är win, dock fail att de pratar som om de hade en knytnäve i munnen.
    Titta på avataren på herr negrooo, inlägget ovanför..

Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Skulle tvätta en båt idag på jobbet som stog på tre pallar. Den var lite ostadig i stäven. Gick på sidan mot stäven. Första gången gick det men andra gången jag skulle gå där så tippar båten och jag flyger av med huvet före och fastnar med benet i räcket. Sitter nu här med ett stelt svullet ben och ett fint blåmärke.

Win: Fick inte båten över mig
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Saknar hockeyn som fan, men har inte tid att börja och laget ska snart läggas ner

23. 2 prov idag... engelska och datakunskap.

Glömde skoldatorn uppepå skåpet i måndags.
    Har den inte kommit in till receptionen/teknikerna i eftermiddag så blire polisanmälan och 1500 spänn i självrisk..
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Glömde av att jag skulle ha 8 timmars Nationella idag (Svenska B) så jag ställde aldrig klockan

27. Efter ha varit sjuk nu i nästan 2 veckor så drog man till skolan tidigt idag, hemlängtan till att testa CoD Black Ops på datorn och efter första lektionen så får vi reda på att de andra lektionerna är inställda pågrund av att lärarna är sjuka. Nu är jag hemma och inte fan kan man spela eftersom Steam har problem med anslutningarna.

Det är både fail och win i den här situationen dock.

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Titta på avataren på herr negrooo, inlägget ovanför..
    Så för att mr negrooo hatar stockholm så måste skåne till danskarna?

Han bor för övrigt i göteborg så.

Jag förstod inte riktigt vad du menade..

Reg.datum
    May 2010
    Var hemma hos en gubbe och tog ut en panna häromdagen , Såg då en volvo spray burk och gillade färgen på korken så jag letade lite diskret efter en kod eller liknande utan vidare framgång. Vet exakt hur den ser ut om jag får se den men vet inte var man kan hitta volvo-färger .

Hoppas nån vet.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in