Lämpet indraget ..

Jag hade åkt ktm 525 sx (vilket räknas som mc) som va reggad för väg men den va obesiktad och allt möjligt. jag blev tagen av farbror blå, fick papper hem där de står olovlig körning och dagsböter 30 x50kr vilket blir 1500kr.. nu är frågan hur länge drar dom in mitt körkorts tillstånd elr lämpet .. jag är 17år och de är första gången ja åker fast för nått liknande .. sen så står de 3 § 1st 1p trafikbrottslagen (1951:649).. va tror ni att jag kan få ?

Allt handlar om hur " olvolig körning" du körde. Allt jag vet om du kör berusad blir du av med körkortet ungefär 3 mpnader +/- 1 månad

Men kan väll vara runt 2 månader eller något liknande

// Jocke

Jag svarade i din andra tråd.

Reg.datum
    May 2010
    4-6 mån får du nog allt räkna med, samma som för trimmad moppe.

tack för era svar grabbar ..ne ja va helt nykter och dom hade sån kontroll ja kunde ju stukit fast ja stanna ja tänkte skitsamma för tjejn körde mc bakom så ja tänkte om ja stannar då skiter dom i henne , och de blev så .. men börja dom räkna dom 4-6 månader från den dagen ja åkt fast elr från den dagen ja fyllt 18år ?
    Senast redigerat av Ljubo_stunt den 2010-07-05 klockan 18:13.

Citat Ursprungligen postat av Ljubo_stunt Visa inlägg
    tack för era svar grabbar ..ne ja va helt nykter och dom hade sån kontroll ja kunde ju stukit fast ja stanna ja tänkte skitsamma för tjejn körde mc bakom så ja tänkte om ja stannar då skiter dom i henne , och de blev så .. men börja dom räkna dom 4-6 månader från den dagen ja åkt fast elr från den dagen ja fyllt 18år ?
    Dagen du kan ta körkort + 4-6 månader ..

Så ja när du är 18

Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    Dagen du kan ta körkort + 4-6 månader ..

Så ja när du är 18
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    nej. dom räknar från den dagen man åker fast

Båda har fel !
    Det gäller från dagen domen faller, dvs dagen då du får hem ett brev i lådan.

Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Både kompisen och jag fick 3månader. Desutom sa snuten om de skulle hända igen så blir det 3år istället.
    Det är inte polisen som bestämmer hur långt straffet blir. Deras jobb är att se till att lagen följs. Alla "trafikrelaterat brott" som Länsstyrelsen brukade ha hand om har nu Transportstyrelsen hand om istället.

Till trådskaparen: Brukar normalt blir 4 månaders indraget lämp. Men se det som ett år för det brukar ta runt 4-6 månader också innan dom skickar ut beslutet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in