Close

Mitsubishi stannar i Sverige – K.W. Bruun Automotive ny importör

Bild: Mitsubishi Eclipse Cross Plug-in hybrid

Läs även om succén: Mitsubishi Outlander laddhybrid PHEV 2021

I somras blev det klart. Mitsubishi stannar i Sverige. Nu inleder Mitsubishi, tillsammans med K.W. Bruun Automotive, en långsiktig satsning på den svenska marknaden – med nya Mitsubishi Eclipse Cross Plug-In Hybrid och kundkonceptet Evolution.

– Det är glädjande att Mitsubishi i somras tog beslutet att stanna i Sverige och att vi på K.W. Bruun Automotive får ansvaret för varumärket. Detta är ett långtgående samarbete med Mitsubishi Motors och vi ser fram emot kommande lanseringar, som lanseringen av nya Mitsubishi Eclipse Cross Plug-In Hybrid, säger Tobias Pettersson, VD för K.W. Bruun Automotive.

I ett första skede kommer K.W Bruun Automotive att fokusera på den kompakta stadsbilen Mitsubishi Space Star och den nya plug-in hybriden Mitsubishi Eclipse Cross, med en elektrisk räckvidd på 45 kilometer. Men samarbetet mellan Mitsubishi Motors och K.W. Bruun Automotive sträcker sig över en längre tidshorisont och Tobias Pettersson räknar med att kunna presentera ett brett modellprogram för den svenska marknaden över kommande år.

– Mitsubishi är redan i dag ett välkänt bilmärke i Sverige och har ett fint rykte som ett prisvärt alternativ när det framför allt kommer till plug-in hybrider och elektrifiering. Vår förhoppning är att kunna bygga vidare på detta genom att i ett första skede lansera Mitsubishi Eclipse Cross Plug-In Hybrid men sedan även andra prisvärda modeller, säger Tobias Pettersson.

Som en del av den långsiktiga satsningen i Sverige lanseras även kundkonceptet Evolution, som samlar flera viktiga tjänster som finansiering, försäkring och betalkort framtaget för Mitsubishi-förare under samma paraply. Robin Jacobsson, marknadschef för K.W. Bruun Automotive, ser detta som ett sätt att närma sig de svenska Mitsubishi-förarna.

– Våra Mitsubishi-förare är de bästa ambassadörerna Mitsubishi kan ha i Sverige. Därför vill vi göra det så enkelt, fördelaktigt och smidigt som möjligt för dessa ambassadörer. Med Evolution stärker vi helt enkelt Mitsubishi-gemenskapen, och förenklar vår kontakt med den enskilda Mitsubishiföraren, säger Robin Jacobsson.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

0 Kommentarer
scroll to top